چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

امروز یکی از مشکلات اساسی اقتصاد و تورم است اما نباید از برطرف نمودن مشکلات فرهنگی در کنار مشکلات اقتصادی غافل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت نمایندگی رئیس جمهور منتخب که در دفتر معظم‌له برگزار شد، با اشاره به مسئله انتخابات و برگزاری باشکوه آن اظهار داشتند: پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری با توجه به هجمه‌های همه جانبه دشمن و تحریکات داخلی، همه نگران بودند ولی بحمد‌الله این انتخابات بدون عوارض و آسیبی برگزار شد.

ایشان با بیان این که از نظر حضور و انتخاب نامزد ریاست جمهوری، شاید در این شرایط بهتر از این نمی‌شد، ادامه دادند: جا دارد از کسانی که در این عرصه در برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات تلاش کرده‌اند، قدردانی نمود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی شکر گزاری عملی این نعمت بزرگ الهی را ضروری دانستند و گفتند: رئیس جمهور منتخب نزدیک به 50 درصد آرای کل را به دست آورده‌اند، از این رو باید در مدیریت‌ها، استانداردها، رعایت این تناسب شود.

معظم‌له در ادامه در تبیین برخی مشکلات جامعه و ضرورت توجه مسئولان به آن گفتند: یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات جامعه، انسجام داخلی بودکه با برگزاری باشکوه انتخابات و آرام بودن ایام بعد از آن، این مسئله محقق شد.

ایشان در ادامه به انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان رئیس جمور منتخب اشاره کردند  گفتند:‌ از سخنانی که ایشان بعد از انتخابشان داشتند، احساس کردم واقعاً‌ فردی معتدل و هوشیار هستد که تلاش دارند همگان را جذب و آشتی دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در حضور حداکثری مردم و انتخاب رئیس جمهور، اجماع خوبی شد و ما نیز آن را به سهم خود تأیید می‌کنیم، ادامه دادند: دولت جدید باید توجه داشته باشد که مشکلات اقتصادی فراوانی در جامعه وجود دارد که لازم است بدون تند‌روی‌ها و افراطی گری‌ها که بعضا هم در میان اصلاح‌طلبان و هم در میان اصولگرایان وجود دارد، آنها را برطرف سازند.

* رئیس‌جمهور از همه برید جز یک نفر!

ایشان با اشاره به خدمات گسترده دولت فعلی در آبادانی و کارهای عمرانی اظهار داشتند: البته با وجود این تلاش‌ها، کارنامه دولت در میان مردم، کارنامه خوبی نیست، چون از ما(مرجعیت)، رهبری، مجلس، قوه قضائیه و... بریدند و تنها از یک نفر نبریدند و یکه و تنها خواستند کارها را انجام دهند؛ همین رویکرد موجب شد که کارنامه خوبی برجای نگذارند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که مسائل و مشکلات فرهنگی نباید مورد بی توجهی دولت آینده قرار گیرد، افزودند: امروز یکی از مشکلات اساسی اقتصاد و تورم است که برطرف کردن آن نیازمند همت بلند رئیس جمهور و اطرافیان آن است که باید مشکلات بررسی و با مشورت برطرف شود؛ البته نباید از برطرف نمودن مشکلات فرهنگی در کنار مشکلات اقتصادی غافل شد.

ایشان خاطرنشان کردند: امروزه مسائلی چون مفاسد اخلاقی فراوان شده است؛ ما باید بدانیم که اخلاق و اقتصاد با هم ارتباط دارند، به این معنی که اخلاق بد اقتصاد را نیز بد می‌کند و این دو به طور مستقیم بر سیاست نیز تأثیر دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی را نشان دهنده اعتماد مردم به روحانیت دانستتند و گفتند: انتخاب ایشان که مردم بعد از مدتی باز هم به سراغ روحانیت آمدند، نشان دهنده اعتماد آنها است؛ در این شرایط موفقیت ایشان موجب موفقیت ملت ایران و همچنین موفقیت مرجعیت و روحانیت می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha